2021-05-18 11:55Pressemelding

Mål fukt og temperatur med Ryobi

Fuktighetsmåler

Funksjoner
Få den reelle fuktmålingen på skjermen med RBPINMM1. Dette hendige måleinstrumentet byr på fire programmer for å måle fuktigheten i bartre, løvtre, gips og lettbetong med en skala fra 0 til 99,9% så du lett kan identifisere potensielle fuktskader i hjemmet, i campingvognen eller for å ha full kontroll i vedboden.

I tillegg til å måle fuktigheten i bygningsmaterialer er dette det perfekte verktøyet for å kontrollere at vedkubbene er klar for peisen,» sier Nicolai Eppers, Produktsjef i Ryobi. “En vedkubbe bør ha mellom 16-20% fukt for å få mest mulig energi ut av treet".

Den er også spesielt godt egnet til å måle fuktigheten i trange kriker og kroker, da den bevarer siste måling på skjermen, såkalt data hold-funksjon.

Avansert elektronikk
Avansert elektronikk som gir sanntids fuktighetsavlesning på skjermen, og intuitive LED-lys signaliserer i henhold til prosentvist fuktighetsnivå i hvert materiale. LED-lysene gir en lettlest visuell guide; grønn for tørr, gul for mellom-fuktig og rød for våt. Enheten slås automatisk av etter 1 minutt for å bevare batteritid.

Fuktighets %

0% -99.9%

EAN-køde

Nøyaktighet

Instrumentet har utmerket nøyaktighet med ±2-4% i lettbetong, ±0.3-2% i gips samt ±2% i bar- og løvtre. For å forsikre at nøyaktigheten opprettholdes, inneholder beskyttelsesdekselet en selvtestingsfunksjon for skarp presisjon som du kan stole på

Infrarød termometer

Funksjoner
Ryobis nye infrarøde termometer (RBIRT08) gjør det enkelt å måle overflatetemperaturen, bare pek og skyt. Med enorm målekapasitet fra -50°C til 550°C, kan dette verktøyet brukes til mange oppgaver, for eksempel å oppdage varmelekkasjer, måle temperaturer i varmeanlegg eller kontrollere varmeoppheting i bremseskivene på bilen. Du kan til og med sjekke temperatursvingninger ved å la avtrekkeren være trykket og flytte termometeren rundt overflaten du måler.

Dette verktøyet måler i enten Celsius eller Fahrenheit ved 8:1 distanse-rate, noe som betyr at du kan måle overflatetemperaturen til et område på 1 meter i diameter på 8 meter. Enheten slås automatisk av etter 7 sekunder for å bevare batteritiden.

Åtte laserprikker
De åtte prikkene gir en god og enkel visuell guide for å vise området du måler temperaturen på.

Alkalisk

Ant. Medf. Batterier

1 x 9V

Distanse-rate